Aberatii miselesti, scorojite

Iunie 10, 2007

Urbanizare? Pacat dom`le..

Filed under: De-ale mele — scorojit @ 10:09 pm

Azi am fost intr-un sat din judetul Vrancea..mai spre munte. Ma…a fost chiar faina experienta de a manca ca si in tineretile mele, in zilele de pruncie cirese din pom. Bine ca nu s-a rupt copacul cu mine. Oricum, acolo sus in copac cu soarele amiezii batandu-mi in cap printre frunze..cu mirosuri gen lapte proaspat, iarba si mamaliga gata luata de pe foc contopindu-se placut m-a luat o melancolie din aia profunda rau si mi-a parut rau..mi-a parut rau pentru urbanizarea satelor. Mi-a parut rau de fiecare antena ce o vedeam la case, de fiecare campion/campioana cu telefon mobil si tricou cu de puta madre si alte alea, de fiecare vila cu doua masini in curte. Mi-a parut rau de faptul ca satele, incet-incet evolueaza spre orase. Mi-a parut rau ca sentimentul acela pe care-l ai cand te duci la tara se pierde deja. Imi pare rau ca, peste 15-20 de ani, sa zicem, cand ma voi duce la tara in postura de parinte copilul meu nu va mai simti bucuria de a trai cateva zile la tara, bucurie ce am simtit-o eu si tatal si bunicul si strabunicul meu si tot asa. Ma, sa fim seriosi: oricat de super tare ar fi sa traiesti la oras, printre calculatoare, masini uber cul, fast-fooduri si alte alea tot mai draguta e viata la tara ca in vremurile de demult. Nu vreau sa pierd din melancolia de azi gandindu-ma la taranul venit la oras sau la faptul ca va trebui sa spunem adio sate in vreo cateva decenii. Vreau sa pastrez amintirile copilariei mele petrecute si la tara, la bunici. Ba, ce frumos era pe atunci…

Eh prea aberez….

4 comentarii »

  1. Citind inceputul acestui post mi-am aminit ca si eu am fost ieri intamplator „la cirese”. De fapt, cautam niste cadre interesante de pozat si am dat de o mica livada pe un camp… si am dat iama in ea si ma simteam ca in copilarie 😀

    Comentariu de Bogdan Tanase — Iunie 10, 2007 @ 11:07 pm

  2. Lasa nene. Tot mai fain e la Mc Donald`s in Romana. Au si placinta cu cirese.

    Comentariu de bub — Iunie 10, 2007 @ 11:28 pm

  3. schimbarea imaginii pe care ţi-ai făcut-o despre satul bunicilor se datorează şi faptului că începi să creşti. când eşti mic, nu vezi prea multe dincolo de soare, livezi şi scăldat.

    recent, de ziua mea, le-am făcut şi moşilor mei o vizită. ochiul adultului are predispoziţie la cenuşiul caselor, drumurilor, locurilor schimbate. şi zâmbetul bunicului e trist când îţi povesteşte la un păhăruţ de ghinars cum s-a însurat la vârsta ta şi şi-a pus pe picioare gospodăria.

    Comentariu de hippogryph — Iunie 10, 2007 @ 11:54 pm

  4. O sa mai regasim satul romanesc doar in Creanga si Preda. Chiar ca e pacat si e si mai pacat cand ii auzi pe unii ca ei nu suporta viata la tara, ca nu au confort, conditii samd. Ce prosti. Eu inca mai am o casuta la tara unde cu greu patrunde civilizatia, ma supara ca mama mea vrea sa faca din casuta aia o viluta de la oras. A zugravit cu tifel in loc sa lase peretii varuiti. 😦

    Comentariu de Hellene — Iunie 12, 2007 @ 10:51 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

