Aberatii miselesti, scorojite

Noiembrie 7, 2007

Traim, traim bine…

Filed under: De-ale mele — Etichete:, , — scorojit @ 11:33 pm

Azi la dirigentie am discutat despre salariile medicilor, profesorilor, oamenilor de serviciu, alora din armata , despre mita etc. Diriginta (ne e si profesoara de Biologie) o tot tine cum ca medicii au salarii mult prea mici raportate la anii de munca ce-i depun si la salariile celor ce muncesc in alte domenii. Se referea la medicii rezidenti. Vine vorba si despre faptul ca un om ce lucreaza la armata ar avea salariu mai mare decat al unui medic. Ridic mana si ii spun ca ambii mei parinti activeaza in armata si pot spune ca nu este adevarat. Salariile lor nu sunt nici mici dar nici mai mari ca ale unui medic si ii spun ca nu cred ca e corect sa se refere la medici generalizand, incluzand si medicii rezidenti. Dumneaei spune ca unul de 22 de ani poate deveni militar dar altul nu poate deveni medic decat pe la 30. Vreo doi colegi se dau revoltati dar incerc sa explic ca rezidentiatul e tot o perioada in care omul respectiv invata si nu se poate numi inca medic in toata puterea cuvantului. N-am avut dom`le castig de cauza.

Si acum ia sa analizam situatia. Da, stiu din proprie experienta ca pana acum vreo cativa ani cand s-au activat la gradul de maci o groaza de oameni salariile din cadrul MApN-ului erau chiar scazute. De atunci au inceput sa creasca nu numai pentru maci. Au crescut dar nu indeajuns de mult ca sa spui ca un medic (o sa ma refer la acel om ce a terminat rezidentiatul pentru ca nu mi se pare corect sa vorbim despre cineva ce inca mai invata pentru a ocupa un post) are mai putin decat unul din armata. Mi se pare o aberatie. Nu vreau sa ma gandesc la acei rezidenti la Medicina ce au 700-800 de lei. Nu vreau sa mi se spuna „Bine ba da` tu nu iti dai seama cati ani trudesc aia prin facultati? Nu crezi ca li s-ar cuveni mai mult?”. Nu, nu cred. E adevarat ca  e o munca foarte grea, foarte importanta dar e la fel de adevarat ca este si foarte bine platita. Sa nu ne irosim timpul vorbind despre aceia ce termina o facultate, fac rezidentiatul si ajung medici mediocri. Sa vorbim despre aceia ce exceleaza in ceea ce fac si ajung sa-si deschida chiar si cabinete sau cel putin sa lucreze in spitalele mari ale tarii. Sa vorbim de aceia ce incaseaza cel putin 3000 de lei pe luna dar si de aceia de grad mare din armata ce au 2500 lei. Dom`le, un om de da la medicina ori e masochist ori alege aceasta cale pentru ca-i place. Nu prea cred in prima varianta asa ca merg pe a doua. Un om caruia ii place ceea ce face ar trebui sa se multumeasca cu acel salariu. Nu cred ca am ajuns la acel nivel economic in Romania cand sa ne plangem de salariu daca suntem medici, ba dimpotriva. Un om caruia ii place ceea ce face ar trebui sa se multumeasca cu acel salariu ce ii permite sa duca un trai chiar decent, ar trebui sa se multumeasca cu o slujba pentru care a muncit extrem de mult dar care ii aduce satisfactii in primul rand de ordin material. Nu cred ca ar trebui sa vorbim despre mita desi este clar ca aceasta aduce un adaos semnificativ banetului acumulat de doftor.  Hai ca in ceea ce priveste capitolul asta o ducem chiar bine. (mda, nu am gasit un sfarsit inteligent, am bagat ceva profund).

2 comentarii »

  1. La medicii din tara noastra, salarul de 3000 de lei dupa cum ai zis reprezinta o mica partea pe langa valorile imense din plicurile primite, existente dupa fiecare consultatie.Cel putin, daca vrei sa fii tratat, de un medic de grad inalt.
    Pe de alta parte medicii de aici primesc un salar mizer pe langa ce primesc cu adevarat cei din unele tari din afara.

    Comentariu de bored — Noiembrie 8, 2007 @ 3:52 pm

  2. Militarii au buget separat, asa ca treaba lor ca au salarii mari si pensii serioase. Si eu am avut in familie militar si stiu despre asta.

    In ceea ce priveste medicii .. este inuman intradevar sa fie atat de prost platiti pe oficial. On the other hand insa exista deja clinici private la care se castiga foarte bine. e drept ca acolo nu mai poti cere mita, pentru ca te zboara aia de nu te vezi.

    Stiu un amic ce se plangea ca are salariu de 7 milioane ca si stomatolog la stat .. doctorita mea, de la clinica privata pe care o frecventez, castiga si 1500 Euro pe luna (au si cota parte din profit), dar nu are voie nici 1 leu sa primeasca in plus.

    Eu am refuzat sa intru in invatamant pentru ca sunt salarii mici. Am facut Pedagogicul si Facultatea de Litere si am refuzat sa lucrez in domeniu. Sunt de 9 ani in radio si de 5 ma joc de-a web designer-ul .. daca nu iti convine, pleci si te descurci ..

    Comentariu de Dojo — Noiembrie 9, 2007 @ 2:12 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

